nedeľa 13. apríla 2014

Veľký Grič 971 m.n.m

Veľký Grič 971 m.n.n


Prvý tohtoročný blog píšem až teraz v apríli. Nemal som toľko času a priveľa zmien nastalo v mojom živote. Zasnúbenie s mojou dlhoročnou skvelou priateľkou Katkou, zmena práce, cestovanie v rámci práce, presťahovanie sa z Prievidze do Poruby....ale napriek tomu, som na svoje koníčky nezanevrel. 
V sobotu 12.4. 2014 bolo v celku chladné ráno, keď som sa zobudil. Vyčkal som do desiatej hodiny, zatiaľ na mazal reťaz, dofúkal tlmiče na bicykli, pobalil jedlo a pit(v)ný režim do ruksaku. 
Vyrazil som teda z Poruby smerom na Kanianku, spustil sa do Dubnice a odtiaľ dole do Prievidze. Prešiel som mestom, priemyselnou zónou a zamieril smerom na RS Púšť. Tu ma smerovník naviedol po zelenej  turistickej značke na Uhlisko, kde som sa napojil na značku žltú. Cestou sa mi naskytlo niekoľko pekných výhľadov, aj nepekných. Hlavne čo sa týka ťažby dreva. Tí z Vás, ktorí chodievajú do prírody, vedia o čom hovorím.
Prešiel som teda po žltej značke k smerovníku Krížkovce, odkiaľ pokračovala žltá t.z. až na vrchol Veľkého Griču. Cesta je zjazdná až na vrchol, teda podľa "kondičky", ja som chvíľu aj tlačil priznám sa.
Výhľad na dolinu nad Handlovou stojí za to a nielen na  dolinu. Aj keď boli oblaky, ale dohľadnosť bola skvelá. Videl som hrebeň Veľkej Fatry, Krížnu, Ostredok ale aj Tlstú, hrebeň Kremnických vrchov s typickým vysokým vysielačom na Skalke. Otvoril som si si jedného Kelta a kochal sa výhľadom, prežúvajúc arašidové chrumky. Medzitým prišli ďalší dvaja cyklisti, zo Žiaru nad Hronom tak sme sa porozprávli o cestách-necestách a zážitkoch. Kúsok od výhľadu kde som sedel si opekala rodinka s deťmi a celý ten vrch pôsobil ako ideálne miesto na oddych. Teda až kým neprišla hore skupinka hlučných ľudí. Boli štyria ale počuť ich bolo ako keby boli aspoň 20-ti. To ma vyhnalo z vrchu a tak som nahodil chrániče kolien, nastavil tlmenie na maximum a užil si zaslúžený zjazd, s niekoľkým skokmi. Stálo to za to, počasie bolo ideálne, pivo ideálne vychladlo v ruksaku, výhľad pekný... Teším sa na ďalší výjazd!

Záznam z GPS tu: Veľký Grič - Garmin



 


 




 






 




1 komentár: