nedeľa 25. augusta 2013

RADOM airshow 2013

Miedzinarodowe Pokazy Lotnicze

Konečne som sa tento rok "dokopal" na nejakú poriadnu leteckú akciu. Celý čas behám na bicykli a takmer som už aj fotiť zabudol. No nič...vyrazili sme vo štvrtok večer na cestu do mesta Radom v Poľsku. Cesta trvala takmer osem hodín, ale keďže sme dobrá partia, tak bola sranda a cesta ubiehala v pohode. Dorazili sme na miesto určenia (pole za letiskom) niečo po jednej hodine rannej. Rozložili sme stan, dali nejaké to pivečko a išli spať. Na druhý deň nás moc počasie nepotešilo, boli samé "chmúry", lietať sa začalo až poobede, takže sme poväčšine dospávali, oddychovali a rozprávali sa v našom česko-slovenskom kolektíve, keďže stany aj autá sme mali vedľa seba a stretávame sa spolu na väčšine akcií. Poobede sa počasie trochu umúdrilo, no vždy keď išlo lietať niečo zaujímavé, zatiahlo sa...ako na potvoru. Večer sme odbehli do obchodného centra na teplú polievku a nákup. Noc v stane bola chladná, bolo pod 10 stupňov, ale musím pochváliť moju Katku, že mi kúpila kvalitný spacák. V sobotu ráno sme išli pozrieť do vnútra areálu, pobehať statické ukážky a stánky. Pred obedom sme sa vrátili späť za letisko, do poľa, odkiaľ sme fotili letové ukážky. Možno niekto krúti hlavou, že prečo chodíme do poľa a nie sme na letisku, ale dôvod je jasný...slnko. Proti slnku nič nenafotíme, tak chodíme na druhú stranu, do poľa, kukurice, lesa....ako kde :-) Po programe večer sme sa rozhodli to zabaliť, prognózy počasia neboli vhodné ani na fotenie, ani na pobyt na lúke. Po ďalšej osem hodinovej ceste som dorazil ráno o tretej šťastne domov. Tu je niekoľko fotografií z akcie v Radome.

Il-76 ukrajinského letectva ako sprievodné lietadlo.

Švajčiarska akrobatická skupina Patrouille Suisse

Kaman SH-2 Seasprite

Akrobatická skupina Baltic Bees na lietadlách L-39 Albatros z Lotyšska

Holanďania sú blázni. To čo vystrájal tento pilot na vrutlníku AH-64 Apache som ešte nevidel. Myslím, že by dokázal konkurovať aj skúseným akrobatom na akrobatických špeciáloch.

A tu prichádza kráľovná stíhačiek Suchoj Su-27. Asi najdokonalejší stroj na svete. Videl som ho prvý krát naživo a ešte teraz slintám. Tu je krásne vidieť, že Rusi navrhujú tie lietadlá s citom a srdcom. Už sa teším na SIAF, bude lietať aj tam. A už iba kvôli nemu tam odporúčam ísť!

Ďalší bláznivý Holanďan, tento krát na lietadle F-16.

Dobre známy ruský skvost Mig-29, tentokrát Poľského letectva.

Grécka F-16. Musím podotknúť, že pred dvomi rokmi patril medzi najzaujímavejších účastníkov tejto airshow, ale teraz celkom sklamanie...

Eurofighter Typhoon

Belgická F-16. Na tomto leteckom dni bola koncentrácia tohoto stroja privysoká. Poliaci, Belgičania, Turci, Holanďania a Gréci....ale každý zalietal zaujímavo...teda okrem spomínaného gréka...

Pre mňa neznáma fínska akrobatická skupina Midnight Hawks.

Taliani lietali s transportným lietadlo C-27 Spartan, ako keby to bolo lietadlo určené na akrobaciu...

Poľská F-16

Legendárne lietadlo ruskej výroby Mig-21 z Rumunských vzdušných síl.

A na záver zalietal aj ďalší zástupca európskej leteckej výroby Dassault Rafale